ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Ողջունում եմ որոշումը, որն արգելելու է «աստղերին» և «մոլորակներին»՝ համերգի ժամանակ հանդես գալ ոչ կենդանի կատարումներով»

«Ողջունում եմ որոշումը, որն արգելելու է «աստղերին» և «մոլորակներին»՝ համերգի ժամանակ հանդես գալ ոչ կենդանի կատարումներով»
17.03.2009 | 00:00

ԵՐԵՔ ՀՈԲԵԼՅԱՆ ՄԵԿ ՏԱՐՈՒՄ
Կոմիտասի անվան լարային քառյակն այս տարի նշում է միանգամից երեք հոբելյան: Քառյակի համերգային գործունեությունը հիմնականում ծավալվելու է այս համատեքստում: Մենք զրույցի ենք հրավիրել քառյակի առաջին ջութակ, ՀՀ ժողովրդական արտիստ ԷԴՈՒԱՐԴ ԹԱԴԵՎՈՍՅԱՆԻՆ:
-Մաեստրո, Դուք ամիսներ առաջ նախապատրաստվում էիք մենահամերգներով մեկնելու Թուրքիա և Բրազիլիա: Պատմեք, խնդրեմ, այդ մասին: Եվ հետաքրքիր է իմանալ՝ ինչպե՞ս եք Ձեզ զգում քառյակից դուրս՝ մենակատարի դերում:
-Առաջ մենահամերգները կրում էին պարբերական բնույթ, և ես ավելի հաճախ էի ելույթներ ունենում: Հիմա և՛ քառյակի գործերով եմ ծանրաբեռնված, և՛ կոնսերվատորիայի նվագախմբային ֆակուլտետի դեկանի պարտականություններով, ու արդեն քիչ ժամանակ է մնում մենահամերգների համար: Ինչ վերաբերում է Ձեր նշած համերգներին, ասեմ, որ Թուրքիայում մենահամերգը կայացավ աշնանը: Հետո պատասխան այցով այստեղ եկավ Ստամբուլի կոնսերվատորիայի պրոֆեսորը: Իսկ Բրազիլիա չմեկնեցի, որովհետև դա համընկավ քառյակի՝ նախօրոք ծրագրված համերգի հետ, որը կայացավ Հունաստանում: Եթե ես գնայի Բրազիլիա, որտեղ, ի դեպ, չեմ եղել, ուրեմն քառյակը պիտի զրկվեր Հունաստան գնալու հնարավորությունից:
-Այսինքն, Դուք մենակատարի Ձեր շահը ստորադասում եք քառյակի շահի՞ն:
-Իհարկե, այն բանից հետո, երբ Ավետ Գաբրիելյանի առաջարկով ես երկրորդ ջութակից դարձա առաջին, միշտ գերադասել եմ քառյակի շահը: Գուցե կոպիտ հնչի, բայց ասեմ, որ երբ երկրորդ ջութակ էի, ավելի շատ պատասխանատու էի միայն ինձ համար: Քառյակի պատասխանատուն Ավետ Գաբրիելյանն էր: Իսկ երբ դարձա առաջին ջութակ, արդեն ամեն բան փոխվեց:
-Կոմիտասի քառյակի նոր անդամը՝ ջութակահարուհի Սյուզի Երիցյանը, այս կարճ ժամանակահատվածում կարողացե՞լ է լիովին ինտեգրացվել Ձեր կոլեկտիվին:
-Ժամանակի սղությունը հաշվի առնելով՝ պիտի ասեմ՝ այո: Բայց կարծում եմ, որ նա դեռ երկար ճանապարհ ունի անցնելու, ինչպես որ ես եմ անցել ժամանակին: Այս աշնանը կլրանա քառյակում իմ աշխատելու 40 տարին, որից 6-ը եղել եմ երկրորդ, 34-ը՝ առաջին ջութակ: Ընդհանրապես, այս տարին մեզ համար հոբելյանական է. լրանում է Ավետ Գաբրիելյանի` 110, Կոմիտասի անվան քառյակի՝ 85, և իմ համեստ՝ աշխատանքային 40-ամյա հոբելյանը: Ավետ Գաբրիելյանի հոբելյանին նվիրված համերգը, հավանաբար, կկայանա մայիս ամսին, մյուսները՝ տարվա ընթացքում:
-Մշակույթի նախարարությունն ինչ-որ քայլեր է ձեռնարկում՝ հասարակությանը դասական երաժշտությանը մերձեցնելու ուղղությամբ: Բավարա՞ր եք գնահատում այդ քայլերը` որպես երկարատև թմբիրին հաջորդած արթնացումի նախանշաններ:
-Ընդհանրապես կասեի, որ մեր հասարակությանը բնորոշ է ծայրահեղություններին տուրք տալը: ՈՒ սա կարող է ունենալ և՛ բացասական, և՛ դրական երանգ: Մինչ մշակույթի նախարարության գործունեության մասին խոսելը կցանկանայի օգտագործել հնարավորությունը և անդրադառնալ մի խնդրի. գովելի է, որ ինձ համար անհայտ մի անձնավորություն անվճար ավտոբուսներով մարզերից Երևան է բերում ուսանողների: Բայց արդյո՞ք մեր մայրաքաղաքում այդ ավտոբուսների միակ կայանատեղին կոնսերվատորիայի շքամուտքի դիմացի նեղլիկ, միակողմանի փողոցը պիտի լիներ: ՈՒրախ կլինեի, որ այս հարցով լրջորեն զբաղվեին պատկան մարմինները: Ինչ վերաբերում է նախարարությանը, ասեմ, որ երբ կանայք են ինչ-որ ոլորտ ղեկավարում, անպայման հատուկ ուշադրություն է դրսևորվում այդ ոլորտի նկատմամբ` վատ իմաստով: Ես չեմ հասկանում. այն բոլոր ոլորտները, որ ղեկավարում են տղամարդիկ, զե՞րծ են թերություններից, նրանք անթերի՞ են կատարում իրենց բոլոր գործերը: Ինչո՞ւ են որոշ թերթերում քննադատում մշակույթի նախարարի գործունեությունը: Լավը տեսնելու ունակություն էլ պիտի ունենաս, օբյեկտիվության համարձակություն պիտի ունենաս: Եվ ասեմ, որ պետք չէ կասկածել իմ օբյեկտիվությանը, որովհետև ո՛չ այս, ո՛չ անկախ Հայաստանի մշակույթի նախորդ նախարարների օրոք չեմ արժանացել որևէ պետական պարգևի: Ես հետևում եմ Հասմիկ Պողոսյանի աշխատանքներին: Այն, որ նա գնում է մարզեր, զբաղվում տարբեր խնդիրներով` սկսած գրադարաններից մինչև այլ ոլորտներ, խոսում է նրա խառնվածքի մասին: Կարող էր ուղարկել իր տեղակալներին կամ այլ պաշտոնյաների, բայց անձամբ ինքն է գնում: Ես վաղուց եմ ճանաչում նրան և գիտեմ, որ այլ կերպ չէր էլ կարող լինել: Նա այնպիսի ընտանիքի, այնպիսի հոր զավակ է, որ չի կարող այլ վերաբերմունք ունենալ մշակույթի նկատմամբ: Առաջ փառատոն անցկացնելու բոլոր փորձերը մեզանում ձախողվում էին` հազար ու մի պատճառաբանությամբ. ֆինանսներ չկան, դահլիճները զբաղված են, քաղաքական խնդիրներ կան և այլն, և այլն: Հիմա շարժ կա, ստատիկ վիճակ չէ: Իրար հետևից անցկացվում են տարբեր փառատոներ: Անգամ մտածում ես` արդյոք մարդը կհասցնի՞ մասնակցել բոլորին: Ֆինլանդիայի մի փոքրիկ քաղաքում` Կուխմոյում, մենք մասնակցում էինք կամերային երաժշտության միջազգային փառատոնի, որի ընթացքում օրը երեք համերգ էր լինում` առավոտյան, ցերեկը, երեկոյան: Այդպես էին անում, որպեսզի ունկնդիրը հասցնի բոլորին ներկա լինել: Վերջում մի գալա համերգ-մարաթոն կազմակերպվեց, որը տևեց երեկոյան ժամը 7-ից մինչև առավոտյան 7-ը: Բուֆետն աշխատում էր ամբողջ գիշեր. կարելի էր լսել համերգը, հետո դուրս գալ, սնվել, գլուխը հանգստացնել, ապա կրկին վերադառնալ դահլիճ ու լսել համերգի շարունակությունը: Մեզ մոտ էլ հիմա քայլեր են արվում, որպեսզի մարդը կարողանա լսել դասական երաժշտություն, և նույնիսկ դեպքեր են եղել, երբ ես ցավով ստիպված եմ եղել մի համերգից հրաժարվել, որպեսզի կարողանամ ներկա գտնվել մեկ այլ համերգի: Ասեմ նաև, որ ողջունում եմ մշակույթի նախարարի որոշումը, որն արգելելու է «աստղերին» և «մոլորակներին»՝ համերգի ժամանակ հանդես գալ ոչ կենդանի կատարումներով: Այդպիսի ելույթներ կարելի է լսել տանը նստած՝ առանց տոմսի համար 10-15 հազար դրամ վճարելու:
-Կոմիտասի անվան քառյակը պարբերաբար համերգներ է ունենում Հայաստանի մարզերում: Առաջիկայում սպասվո՞ւմ են այդպիսիք:
-Քանի որ տարին մեզ համար հոբելյանական է, անշուշտ, պիտի ունենանք համերգներ: Բայց այս տարի որոշել ենք տուրք տալ ոչ թե քանակին, այլ որակին: Հաճախ ստիպված ենք լինում քանակի հետևից ընկնել, որովհետև ունենում ենք քանակի պլան` տարին նվագել որոշակի թվով համերգներում: Բաներ կան, որոնց ես համաձայն չեմ. սա դրանցից մեկն է:
-Ո՞վ է իջեցնում այդ պլանը:
-Երևի ֆինանսական պլանն իջեցնում է ֆինանսների նախարարությունը, հետո համապատասխան նախարարությունները, ըստ այդմ, սահմանում են պլանը: Այնքան էլ լավ չեմ պատկերացնում: Խորհրդային տարիներին հյուրախաղերի մեկնողին օրապահիկ էին տալիս` 2 ռուբլի 50 կոպեկի չափով: Այսօր մենակատարը Հայաստանի մարզ գնալու և համերգ ունենալու դեպքում ստանում է մոտ 700 դրամ օրապահիկի գումար, որով նա քիչ թե շատ նորմալ տեղում կարող է ընդամենը երկու գավաթ սուրճ խմել և մնացած օրն անցկացնել խիստ դիետայով, ապա «վայելուչ տեսքով» ներկայանալ հանդիսականին: Այսօրվա գներով մարդն ուղղակի չի կարող այդ գումարով մեկնել համերգների: Նույնիսկ իր տանը, երբ կինն է խոհանոցում պատրաստում օրվա ուտելիքը, հնարավոր չէ բավարարվել 700 դրամով: Այս խնդիրը վաղուց պետք է վերանայվեր: Մանավանդ, երբ իմանում ես, որ պատգամավորներն իրենց գործուղումների ժամանակ ստանում են 200 դոլար օրապահիկ:
-Իսկ մասնավոր հովանավորները ոչինչ չե՞ն ձեռնարկում այս ուղղությամբ:
-Մի առիթով ասել եմ, ուզում եմ կրկնել, որ մինչ օրս Կոմիտասի քառյակի հանդեպ միայն մեկ հոգի է հովանավորչություն կատարել: Դա Արկադի Վարդանյանն է, որին կրկին հայտնում եմ իմ շնորհակալությունը: Նա հիմա գտնվում է Հայաստանում, և գուցե հարցազրույցը կարդա ու լավ զգա իրեն այս խոսքերից: Ի դեպ, այն, որ նա գտնվում է Հայաստանում, վկայում է մեր հանրապետությունում առկա դրական տեղաշարժերի մասին: Առաջ նրան թույլ չէին տա մտնել Հայաստան, անմիջապես կձերբակալեին:
Զրուցեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3401

Մեկնաբանություններ